Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY 

Dům chleba, z.s.
Sídlo: Kostelní 15, Zlaté Hory 793 76
identifikační číslo: 21517126
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, L 21341
pro prodej služeb a zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese dum-chleba.cz

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) provozovatele Dům chleba, z.s., se sídlem Kostelní 15, Zlaté Hory 793 76, identifikační číslo: 21517126, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajské soudu v Ostravě (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese dum-chleba.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit služby od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2. Předmět kupní smlouvy

2.1. Prodávající se zavazuje zajistit zážitek dle nabídky provozovatele v souladu s potvrzenou objednávkou zákazníka a na základě úhrady objednávky a umožnit zákazníkovi účast na takovém zážitku. 

2.2 Zákazník se zavazuje uhradit provozovateli cenu za účast na zážitku podle aktuálního ceníku. 

2.3. Není-li sjednáno jinak, zajišťuje provozovatel výhradně zážitky uvedené v nabídce provozovatele na internetových stránkách www.dum-chleba.cz. Zážitky se konají pod vedením lektora zajištěného provozovatelem. 

2.4. Zážitky se konají v provozovně provozovatele v Domě chleba na adrese Kostelní 15, Zlaté Hory 793 76 (dále jen "provozovna").
5. Počet účastníků kurzu činí zpravidla maximálně 6 osob.

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Objednávku lze učinit elektronicky prostřednictvím objednávkového systému na internetových stránkách www-dum-chleba.cz

3.2. Po zadání objednávky prostřednictvím objednávkového systému na internetových stránkách provozovatele je zaevidování objednávky provozovatelem zákazníkovi potvrzeno obratem na email automatickým systémem provozovatele. Potvrzení objednávky obsahuje výzvu k úhradě s údaji k provedení platby za zážitek. 

3.3. Smlouva mezi provozovatelem a zákazníkem (dále "smlouva") nabývá účinnosti, nevyplývá-li ze smlouvy jinak, v okamžiku inkasa peněz na účet provozovatele, a to za podmínek upravených Obchodními podmínkami, není-li sjednáno jinak. Úhradou zákazník potvrzuje, že souhlasí s Obchodními podmínkami.

4. Dárkový poukaz a slevový kupón 

4.1. V případě objednání dárkového poukazu pro třetí osobu, zákazník ("původní zákazník") obdrží dárkový poukaz elektronicky  na e-mail uvedený v objednávce, a to na základě úhrady částky odpovídající hodnotě vystaveného dárkového poukazu ve prospěch provozovatele připsáním na účet provozovatele. 

4.2. Pro vznik smlouvy v případě objednání zážitku prostřednictvím dárkového poukazu platí přiměřeně ustanovení části 3. Uzavření kupní smlouvy Obchodních podmínek.

4.3. Doručením dárkového poukazu zákazníkovi je splněna povinnost provozovatele plynoucí vůči zákazníkovi z objednávky dárkového poukazu. 

4.4. Dárkový poukaz může být objednán jako univerzální bez určení konkrétního zážitku nebo na konkrétní zážitek. 

4.5. Zákazník se zavazuje zajistit, aby byl držitel dárkového poukazu ("příjemce služby") seznámen s povinnostmi účastníka zážitku a aby tyto povinnosti splňoval. Zákazník odpovídá za porušení povinností účastníka zážitku ze strany příjemce služby. Provozovatel se zavazuje umožnit příjemci služby účast na zážitku za podmínek vyplývajících z Obchodních podmínek.

4.6. Držitel dárkového poukazu je povinen při veškeré komunikaci s provozovatelem uvádět číslo dárkového poukazu, zejména zadat číslo dárkového poukazu při rezervaci konkrétního termínu zážitku. Zákazník i provozovatel berou na vědomí, že příjemce služby je oprávněn uplatnit práva související s držením dárkového poukazu. Příjemce služby je oprávněn uplatnit objednávku zážitku ve smyslu části 2. Předmět kupní smlouvy a 3. Uzavření kupní smlouvy. Příjemci služby vznikne povinnost uhradit platbu za zážitek pouze v částce, o kterou cena objednaného zážitku přesahuje hodnotu dárkového poukazu po započtení případného storno poplatku ve smyslu části 7. Zrušení zážitku a zrušení účasti na zážitku Obchodních podmínek. Objednáním zážitku, účastí na zážitku, zrušením zážitku nebo přehlášením termínu konání zážitku příjemcem služby ve smyslu Obchodních podmínek, a to tím dnem, který nastane dříve, se příjemce služby stává zákazníkem. Případné povinnosti k plnění původního zákazníka vůči provozovateli zůstávají nedotčeny. 

4.7. Objednaná služba bude poskytnuta pouze držiteli dárkového poukazu. 

4.8. Platnost dárkového poukazu trvá do doby uvedené na poukazu. Není-li platnost na dárkovém poukazu uvedena, je délka doby platnosti dárkového poukazu 1 rok od data uzavření smlouvy s původním zákazníkem. 

4.9. Uplynutím doby platnosti dárkového poukazu zanikají práva příjemce služby i původního zákazníka na účast na zážitku a související plnění ze strany provozovatele. V souvislosti s uplynutím doby platnosti dárkového poukazu nemá zákazník ani příjemce služby zejména nárok na využití služeb, jakož i nárok na vrácení zaplacené ceny služby.  

4.10. Provozovatel je oprávněn podle vlastního uvážení poskytnout jakékoli osobě slevový kupón. Slevový kupón, není-li uvedeno jinak, je platný po dobu 2 měsíců ode dne jeho poskytnutí provozovatelem. Poskytnutí slevového kupónu nezavazuje provozovatele k poskytnutí jakéhokoli plnění. Slevový kupón lze uplatnit pouze v okamžiku učinění objednávky zadáním kódu slevového kupónu, tedy uzavření smlouvy podle části 3. Uzavření kupní smlouvy. Sleva bude poskytnuta pouze v případě včasného a řádného zaplacení platby za zážitek sníženého o hodnotu slevy a po akceptaci těchto Obchodních podmínek. Použití slevového kupónu zpětně či bez realizace řádné objednávky a zaplacení platby za zážitek je nepřípustné. Slevový kupón lze využít pouze pro jednu osobu. Slevový kupón nelze použít opakovaně. Jakýkoli nárok na poskytnutí slevy vyplývající ze slevového kupónu, resp. uzavřené kupní smlouvy s použitím slevového kupónu, zaniká okamžikem změny, zrušením zážitku a změny, zrušení účasti na zážitku podle podmínek v části 7. Zrušení zážitku a zrušení účasti na kurzu Obchodních podmínek. V takovém případě je zákazník či příjemce služby povinen doplatit provozovateli částku odpovídající původně poskytnuté slevě do 5 dnů ode dne zániku nároku na poskytnutí slevy. 

5. Platební podmínky 

5.1. Zákazník se zavazuje uhradit provozovateli platbu za zážitek ve výši stanovené v nabídce provozovatele zveřejněné na internetových stránkách www.dum-chleba.cz platné v době učinění objednávky zákazníkem. Cena objednávky je vždy uvedena v potvrzení objednávky provozovatelem. V případě neuhrazení takto určené ceny za zážitek v plné výši nenabývá smlouva účinnosti. 

5.2. Platba za zážitek je splatná ve lhůtě 7 dnů od potvrzení objednávky zákazníka provozovatelem, nejpozději však ve lhůtě 3 dnů před konáním zážitku, není-li sjednáno jinak. 

5.3. Zákazník se zavazuje uhradit platbu za zážitek bezhotovostním převodem na účet provozovatele v souladu s pokyny provozovatele uvedenými v potvrzení objednávky. 

5.4. Není-li platba za zážitek uhrazena provozovateli řádně a včas, nevznikají zákazníkovi ani příjemci služeb jakákoli práva ze smlouvy. V takovém případě je provozovatel oprávněn odmítnout zákazníkovi účast na zážitku.

6. Práva a povinnosti smluvních stran 

6.1. Zákazníci jsou povinni po dobu konání zážitku dodržovat pokyny provozovatele a jeho lektora. 

6.2. Zákazník je povinen dostavit se ve sjednaném termínu na místo konání zážitku. 

6.3. Zákazníci jsou povinni dodržovat pravidla bezpečnosti práce a ochrany zdraví v souladu s platnými právními předpisy a zvláště dbát na bezpečnost a ochranu zdraví ostatních účastníků zážitku. 

6.4. Účast zákazníků pod vlivem drog a/nebo omamných látek je na zážitku provozovatele zakázána. 

6.5. Lektor je oprávněn vyloučit z účasti na konání zážitku zákazníky, kteří porušují pravidla bezpečnosti práce a ochrany zdraví či pokyny lektora a zákazníky, u kterých lze důvodně předpokládat, že jsou pod vlivem drog a/nebo omamných látek. V takovém případě nemá zákazník nárok na vrácení platby za zážitek ani jeho části. 

6.6. Zákazník je povinen sám posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilý k bezpečnému absolvování zážitku. Zákazník prohlašuje, že je, stejně jako příjemce služby, zdravotně a fyzicky způsobilý k bezpečnému absolvování zážitku. 

6.7. Zákazník či příjemce služby je povinen před zahájením zážitku informovat lektora o případných zdravotních omezeních (alergie apod.), kterými trpí a které je třeba zohlednit v průběhu zážitku. 

6.8. Provozovatel neručí za věci zákazníka či příjemce služby přinesené do provozovny pořádané provozovatelem. 

6.9. Od smlouvy může zákazník odstoupit, jen jestliže je to stanoveno v zákoně nebo v Obchodních podmínkách.  

7. Zrušení zážitku a zrušení účasti na zážitku

7.1. Provozovatel je oprávněn, s čímž zákazník souhlasí, kdykoliv zrušit konání zážitku a to zejména v těchto případech: 
a) zážitek není obsazen minimálně čtyřmi osobami;
b) lektor nebude schopen z důvodu pracovní neschopnosti či jiného závažného důvodu zajistit vedení zážitku;
c) konání zážitku bude bránit jiná závažná překážka (např. havárie v provozovně, vyšší moc). Zákazník či příjemce služby má v těchto případech nárok na výběr nového termínu konání zážitku či může požadovat plné navrácení platby za zážitek. 

7.2. V případě, že zákazník či příjemce služby z jakýchkoliv důvodů nemůže absolvovat zážitek, zavazuje se toto zákazník neprodleně oznámit provozovateli nebo tuto skutečnost sdělí provozovateli příjemce služby. 

7.3. Zákazník či příjemce služby může svou účast na zážitku zrušit, případně přehlásit na jiný termín, nejpozději 10 pracovních dnů před termínem konání zážitku, není-li v konkrétním případě sjednáno jinak, a to osobně v provozovně, telefonicky nebo odesláním e-mailu na adresu zazitek@dum-chleba.cz. V případě zrušení účasti na vybraném termínu zážitku nebo přehlášení na jiný termín, je provozovatel oprávněn účtovat zákazníkovi storno poplatek v paušální částce 500 Kč. 

7.4. Zruší-li zákazník či příjemce účast na zážitku, nebo přehlásí termín konání zážitku na jiný termín, v období 9 až 3 pracovních dnů před termínem konání zážitku, je provozovatel oprávněn účtovat zákazníkovi storno poplatek v paušální částce odpovídající hodnotě ½ platby za zážitek avšak minimálně v paušální částce 500 Kč. 

5. Zbývající část uhrazené platby za zážitek bude v případě zrušení účasti na zážitku zákazníkovi po odečtení storno poplatku provozovatelem vrácena a v případě přehlášení zákazníkem či příjemcem služby na jiný termín, bude převedena provozovatelem na částečnou úhradu platby za zážitek na zážitek v nově zvolený termín. Zákazník či příjemce služby je povinen uhradit zbývající hodnotu platby za zážitek dle běžných podmínek úhrady zážitku dle bodu 4. Dárkový poukaz a slevový kupon Obchodních podmínek. 

7.6. Zruší-li zákazník či příjemce účast na kurzu 2 pracovní dny před termínem konání zážitku, případně v den konání zážitku, je provozovatel oprávněn účtovat zákazníkovi storno poplatek v plné výši platby za zážitek, na který mu vzniká nárok v této paušální částce. 

8.7. Nedostaví-li se zákazník či příjemce služby bez omluvy a nezruší účast na zážitku podle této části 7.6. zrušení zážitku a zrušení účasti na zážitku Obchodních podmínek, je provozovatel oprávněn účtovat zákazníkovi storno poplatek v plné výši platby za zážitek, na který mu vzniká nárok v této paušální částce. 

8.8. Provozovatel je oprávněn započíst storno poplatek na platbu za zážitek uhrazené zákazníkem. V případě zrušení účasti na zážitku příjemcem služby a/nebo přehlášení na jiný termín je provozovatel oprávněn započíst storno poplatek na hodnotu dárkového poukazu, k jehož využití je oprávněn příjemce služby. 

8.9. Storno poplatek představuje paušální plnění včetně případné náhrady škody bez přímé souvislosti s jakoukoliv službou poskytovanou za protiplnění.

8. Závěrečná ustanovení 

8.1. Učiněním objednávky zákazník či příjemce služby uděluje v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění, provozovateli souhlas se zpracováním údajů uvedených v objednávce za účelem zařazení do databáze zákazníků a zasílání informací o obchodních nabídkách provozovatele po dobu trvání podnikání provozovatele. Udělení souhlasu je dobrovolné. Poskytnuté údaje nebudou zpracovány prostřednictvím třetích osob. Souhlas je udělen na dobu do jeho odvolání. Souhlas lze kdykoli odvolat e-mailem na adresu zazitek@dum-chleba.cz, telefonicky nebo osobně v provozovně. 

8.2. Zákazník či příjemce služby souhlasí s pořízením obrazových a zvukových záznamů v průběhu zážitku. Tyto záznamy je provozovatel oprávněn dále použít ke své prezentaci zejména na webových stránkách či v jiných obchodních materiálech. Zákazníkovi v souvislosti s tím nevzniká žádný nárok na odměnu. 

8.3. Veškeré texty, ilustrace a fotografie obsažené v materiálech a na internetových stránkách podléhají autorským právům a nesmí být kopírovány nebo používány dále bez výslovného písemného souhlasu provozovatele. Fotografie použité v informačních a marketingových materiálech jsou pouze informační a mohou se ve skutečnosti lišit. 

8.4. Zákazník či příjemce služby je povinen neprodleně oznámit provozovateli jakékoliv změny svých identifikačních, fakturačních a kontaktních údajů, které by mohly mít vliv na poskytnutí služby. 

8.5. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravené v těchto podmínkách se řídí obecně platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění. 

8.6. Provozovatel je oprávněn podle vlastního uvážení doplňovat a aktualizovat tyto Obchodní podmínky. O takovéto změně provozovatel informuje druhou smluvní stranu nejpozději 10 dnů před účinností změn. Druhá smluvní strana může do 10 dnů ode dne oznámení těchto změn vyjádřit nesouhlas se změnou smluvních podmínek, v opačném případě se doplněné či aktualizované Obchodní podmínky aplikují na smluvní vztah mezi smluvními stranami. V případě nesouhlasu se změnou Obchodních podmínek je druhá smluvní strana oprávněna do 10 dnů ode dne oznámení změn od smlouvy odstoupit. 

8.7. Pokud byla smlouva mezi provozovatelem jako podnikatelem a druhou smluvní stranou jako spotřebitelem uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. Spotřebitel nemůže takto od smlouvy na poskytování služeb odstoupit, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem spotřebitele započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění. 

8.8. Obchodní podmínky jsou platné pro všechny zážitky pořádané provozovatelem 

9.9. Obchodní podmínky jsou platné s účinností od 1.07.2024.